O afacere de nisa poate iesi castigatoare sau poate suferi grav intr-o perioada de criza financiara, in conditiile in care clientii carora se adreseaza sunt si ei afectati si isi reduc costurile la minim. Despre cum face fata provocarilor cu care se confrunta un astfel de business in contextual economic actual, DailyBusiness.ro a discutat cu Octavian Badescu (foto), fondatorul Sameday Courier.

Compania romaneasca de curierat de nisa Sameday Courier a dezvolat, in spatiul autohton, serviciul de livrare in aceeasi zi atat in tara, cat si in strainatate.

“Cu toate ca se observa o nevoie ascendenta pentru livrarile cat mai rapide, acest trend este temperat de perioada economica mai putin fasta din prezent, accentul pe costuri al clientilor fiind foarte accentuat. Totusi, multi dintre acestia realizeaza gradual ca cel mai important nu este pretul livrarii, ci ‘total cost of ownership’ din cadrul achizitiilor, a declarant Octavian Badescu.

El a adaugat ca, de asemenea, la nivel mondial, se observa faptul ca nu mai este suficient sa oferi cea mai buna calitate la cel mai bun pret, ci este necesar ca aceastea sa fie incadrate de “cel mai scurt timp posibil”.

“Astfel, factorul ‘”timp’ devine un diferentiator relevant. Din aceasta perspectiva, un pret in mod normal mai ridicat al unei livrari rapide este compensat si chiar devansat de beneficiile aduse de un timp redus de livrare. Acesta este, de fapt, “trendul principal”, iar criza economica nu va face decat sa temporizeze putin procesul”, a mai spus Badescu.

O alta provocare se refera la competitia foarte acerba manifestata pe piata interna de curierat, piata pe care o putem caracteriza ca fiind “aglomerata”. Aceasta pune o presiune suplimentara pe pret, deci pe costuri, pe diferentiatori si pe necesitatea inovarii in permanenta pentru a putea concura cu success, potrivit sefului Sameday Courier.

“Nu in ultimul rand, chiar faptul ca vorbim de un business de nisa este o provocare in sine, intrucat acesta este, prin definitie, o afacere de volume mici, o afacere a serviciilor mai putin standardizate, a flexibilitatii si a necesitatii unui ‘customer service’ foarte performant”, a aratat Octavian Badescu.

El estimeaza ca piata de curierat se va situa sub valoarea de 250 milioane euro in acest an, incluzand aici si valoarea serviciilor asimilate acestui gen si prestate de catre Posta Romana.

In ceea ce priveste problemele cu care se confrunta firmele de curierat din Romania, Badescu a subliniat ca exista diferentieri intre operatorii privati de curierat si Posta Romana in privinta posibilitatii parcarii pe termen scurt pentru livrari in cadrul oraselor, iar acest lucru ar putea suferi imbunatatiri.

“Sunt in general cateva aspecte unde este loc de imbunatatire. Aceasta va necesita insa o consolidare si o actiune de lobby conjugata: a noastra, a Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania (AOCR). Precum si o colaborare mai stransa cu ANCOM”, a mai spus acesta.

 

Continuarea articolului pe Dailybusiness.ro.