Octavian Badescu, seful directiei de servicii express din cadrul Postei, numit la conducere in mai anul acesta si care vine din mediul privat, spune ca a cerut consiliului de administratie reducerea la minimum a partii fixe a remuneratiei sale lunare, la 1 euro, de la 4.000 de euro cat era in contractul de mandat. El este primul manager privat de la o com­panie de stat care vine cu o astfel de pro­pu­nere, de-a incasa un salariu minim pana la re­dre­sarea departamentului pe care il conduce.

“Sunt dispus sa imi pun restul de 3.999 euro in intregime in mainile echipei cu care lucrez. Am deplina incredere in ei. Nu poti realiza nimic singur. De rezultatele eforturilor lor va depinde daca voi avea si vreo recompensa de ordin material pentru munca depusa aici si am convingerea ca acesti colegi vor face tot ceea ce le sta in putinta ca sa ne atingem impreuna obiectivele”, a spus Badescu, absolvent al Academiei de Studii Economice, care a pus in 2007 bazele companiei de curierat Sameday Courier, cu afaceri de un milion de euro, din care a iesit recent. “Ca sa castigi un “razboi” – in cazul de fata evitarea problemelor, reechilibrarea si revenirea in prim-plan – ai nevoie si de leadership inspirational, de mobilizarea energiilor si de puterea exemplului.” Prin infiintarea acestei directii de servicii express, Posta incearca sa ajunga un jucator important pe segmentul de livrari rapide si sa concureze cu firmele specializate prin serviciul”PrioriPost”, cel mai cunoscut serviciu rapid pe care il are.

Pierderi de circa 12 mil. euro

Anul trecut, Posta a avut pierderi financiare de 52 mil. lei (11,8 mil. euro) si venituri de 1,25 miliarde lei (272 mil. euro). Situatia in care a ajuns Posta este efectul devalizarii si contractelor paguboase incheiate sub conducerea unor manageri numiti politic.

Dupa ce statul a amanat privatizarea Postei pana in iunie 2014 pentru restructurarea companiei, in conditiile in care nu s-a gasit un investitor, conducerea privata a pus pe lista 3.650 de angajati, 11% din total, in vederea disponibilizarii din septembrie.

Cea mai mare con­tributie, de 90%, in veniturile de 8 mil. euro obtinute de Posta din servicii rapide, o are serviciul PrioriPost, prin care livrarea se face in 12 ore local si 36 de ore intre judete, in timp ce UltraPost, un serviciu ce promite livrarea in doua ore la nivel local, nu aduce nici macar 1%, potrivit ultimelor date. Asta in timp ce jucatorii privati pe segmentul de livrari rapide fac milioane de euro anual. “Am venit cu vointa, cu un anumit know-how privind strategia si capacitatea de implementare, cu buna-credinta si cu disponibilitate la efort, avand nevoie de la Posta de “suport”, constand in independenta, in cooperare si in anumite resurse investitionale. Situatia «din teren» este insa diferita si mai complicata decat stiam si este necesara o «adaptare», insemnand sa faci tot ceea ce poti in contextul dat.”

Continuarea articolului pe Ziarul Financiarul.