Creatorul de lideri. Octavian Badescu, managerul privat care a vrut un euro salariu de la Posta

Cand i s-a propus sa fie manager la serviciul de curierat rapid al Postei Romane – PrioriPost -, Octavian Badescu n-avea cum sa zica nu. Ca manager de firma, criticase de multe ori lipsa de performanta a serviciilor de stat. Intr-un articol de anul trecut multumise, in mod ironic, Postei Romane pentru “dezastrul de management” care le face loc pe piata competitorilor mai mici. “Toti ne plangem ca statul nu face, nu drege. In momentul in care statul vine si iti zice: «Am nevoie de ajutor aici, ca nu ma pricep», nu mai poti sa zici «nu» si dupa aceea sa continui sa ai luari de pozitie. Si m-am dus.”

A intrat in paine in mai 2013. Pentru a-si mobiliza oamenii, a cerut sa primeasca un salariu fix de un euro, iar restul banilor sa-i primeasca in functie de performante.

Badescu vrea sa formeze lideri. Unul dintre proiectele sale, “Seri de mentorat pentru cariera”, e derulat impreuna cu Centrul Studentesc de Cercetare si Comunicare al Facultatii de Litere de la Universitatea Bucuresti. Sunt sase intalniri cu studentii din Bucuresti, in care se vorbeste despre despre antreprenoriat sau despre angajare.

“Vreau sa fiu antreprenor”, un program derulat in parteneriat cu Romanian Business Leaders, isi propune sa stimuleze spiritul antreprenorial printre tinerii de liceu.

Apoi mai e proiectul “1.001 Startup-uri”, realizat in parteneriat public-privat de catre Romanian Business Leaders si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, IMM si Turism. Scopul acestui proiect e incurajarea spiritului antreprenorial in Romania si punerea bazelor unor noi afaceri durabile la nivel local. In 2013, proiectul a cuprins zece orase.

Cel mai rapid posibil, cat mai indepartat, si cu un deadline legat de perisabilitate. In curierat, asta e maximul de dificultate: sa transporti probe de sange, flori sau mancare congelata. Sau o piesa care trebuie sa inlocuiasca una stricata pe un flux de productie. Si trebuie sa ajunga repede, ca altfel se pierd bani. Astea se fac in general prin asa-numitul sistem “courier on board”: avem un partener din Belgia, spre exemplu, al carui client ii cere ceva. Ia avionul, vine, se intalneste la Otopeni cu noi si noi l-am luat cu masina si-l ducem in Bulgaria la nu stiu ce fabrica. In numai cateva ore o piesa poate ajunge in alta zona din Europa.

Continuarea articolului pe viitorulromaniei.ro.