Poate Posta Romana, prin PrioriPost, sa redevina, in cativa ani, un jucator de top pe piata de curierat, dupa ani de zile in care a pierdut constant teren?
In asteptarea privatizarii, managementul Postei Romane construieste strategii care sa o transforme in “ceva mai profitabil”. Si nu este deloc o sarcina usoara, daca se ia in calcul faptul ca, in luna mai, pana la expirarea termenului-limita, niciun investitor nu a cumparat caietul de privatizare. Una dintre aceste strategii se refera la impunerea PrioriPost pe piata furnizorilor de servicii de curierat rapid, in rand cu FAN Courier, TNT si toti ceilalti mari operatori. “PrioriPost are capacitatea sa devina, pentru Posta Romana, ceea ce este acum DHL pentru Deutsche Post”, face o scurta precizare Octavian Badescu, numit recent director al diviziei de livrari rapide a Postei Romane, prin programul “CEO Privat la Stat”. Cu paranteza ca acesta s-a format ca antreprenor, in ultimii ani, pornind de la Alo Curier, unde a fost director general si actionar minoritar si culminand cu Sameday Courier, companie pe care a infiintat-o in 2007.
“Nu am renuntat la antreprenoriat pentru a ma angaja la stat, ci cred ca implementarea unor abordari si mentalitati antreprenoriale poate aduce beneficii si in cazul unor companii cu actionariat majoritar de stat. E clar insa ca sunt medii diferite. Din exterior, lucrurile sunt percepute ca fiind mai simple, iar multe lucruri bune din interior nu traspar si nu sunt usor de banuit la o companie de stat”, detaliaza Badescu.
Asa ca, intr-o piata de curierat estimata la peste 250 milioane de euro, cu lideri detasati precum FAN Courier, nu-i deloc simplu pentru un jucator sa se repozitioneze dupa ani de zile in care a pierdut din cota de piata. Cu atat mai mult cu cat planurile prezentate de noul manager al PrioriPost tintesc afaceri de 30 milioane de euro in patru ani, pe acest segment, fata de 10 milioane de euro, cifra asteptata anul acesta pentru PrioriPost.
Continuarea articolului in Capital.