Miercuri am avut onoarea de a fi invitat de catre JCI, impreuna cu Dan Pascariu, Alexandra Gatej si Dan Manolescu, la cea de-a 14-a editie a Business Target Club, sa povestim despre proiectul “management profesionist la companii de stat” – despre recentele noastre experiente la Posta Romana, la Tarom, la CFR si la Ministerul de Finante, despre cum vedem noi acest demers, despre importanta lui si despre ce sanse de reusita are.
Marturisesc ca m-a ajutat mult intalnirea, am costatat ca problematicile sunt comune si ca putem invata unii de la altii.
O intrebare pentru toti invitatii, venita de la Radu Limpede, mi-a ramas, insa, in minte, o sintetizez: “Nu va e teama ca va riscati reputatia?”
Raspund si intorc intrebarea: La ce poate servi mai bine “reputatia” decat sa o investesti in slujba tarii tale, in slujba semenilor tai?
Personal, cred ca, mai ales odata ce ajungi in pozitii de management, a implica toate resursele de care dispui (inclusiv cele reputationale) in efortul menit sa contribuie la salvarea unei companii care prin istoria de 150 de ani, prin faptul ca dispune de cea mai extinsa retea de unitati, ca este cel mai mare angajator din Romania, ca suma anilor de experienta cumulata a salariatilor sai este de ordinul sutelor de mii de ani, ca este un adevarat “simbol economic al Romaniei”, devine o datorie.
Este ca un povestea omletei cu sunca, unde gaina “participa”, in timp de porcul este “implicat”.